Smärtan ska bort
Nu händer allt, nu börjar man komma längre in på året. Snart börjar skolan, tänk att jag börjar nian! Kan knappt tro hur snabbt det har gått, känns som det var igår som jag sa hej till alla utanför matbutiken med ett stort leende med mjölktänderna på plats. 
Den här månaden har jag bestämt mig för att besegra mig själv. Slåss mot mig själv. Besegra det elaka inom mig, den sidan som alltid kränker mig, säger att jag är ful och som säger till mig att jag inte kan lyckas. Den sidan ska jag besegra idag, imorgon, varje dag framåt från och med idag. Inga mer dumma elaka tankar om mig själv, för jag orkar inte. Det får vara nog. Jag ska besegra den delen av mig. 
Om jag är ärlig så är jag rädd för mig själv. Alla år har jag trott att alla andra har tyckt elaka saker om mig, inte trott att jag kan lyckas. Men det är tvärtom, det är jag som är "the bad guy", det är jag som säger sånt om mig själv och JAG går på mina egna lögner. Det är inte okej. 
Jag är ett vrak, jag är helt slutkörd. 
Väldigt ofta sätter jag mig ner på mitt golv och tankarna bara åker fritt runt, "jag orkar inte", "jag vill inte", "DET GÖR ONT.", "när ska denna smärta försvinna? FÖR DET GÖR DEN ALDRIG! ALDRIG!!" För varje dag som går är smärtan fortfarande där, den värker och värker och försvinner aldrig. 
Varje gång jag blundar blir allt svart och jag faller. Allt är så svart och jag ser ingen utväg jag bara fortsätter. Det känns så verkligt, det känns som att jag faller i ett hav av mörker och jag slutar aldrig falla. 

Nu får det vara slut med allt, jag måste börja tro på mig själv och peppa mig själv. Jag kan besegra smärtan inom mig! HEJ AUGUSTI!! 




Anneli (grannen)

Fina fina Victoria, du är en mycket fin tjej som kommer att gå långt i ditt liv! Du måste tro på dig själv, du kommer att lyckas med allt. Den tjej jag ser är glad, vacker, positiv, snäll! Ta bort dessa tankar och ta fram det fina istället, dina minnen m m! Lycka till jag tror på dig//Kram

Svar: Tack så mycket Anneli!!
Victoriaaa Forsberggg ♥

Anonym

Du skriver otroligt bra och på ett sätt som verkligen förmedlar vad du känner.. Otroligt bra för din ålder :)
Sen vill jag bara sägs att jag känner igen mig en hel massa i dina ord och vill meddela att det blir bättre. Man blir äldre, klokare (jo, jag är rätt klok faktiskt :) ) och får en annan syn på det mesta. Småsaker får inte ta lika stor plats och man hittar ett lugn någonstans inne i sig själv. Tycker du är fantastisk och hoppas att andra unga människor läser och lyssnar på dig. Du är en förebild tjejen!
Kram och hälsa.!!!💜💜💜

Svar: Tack så mycket! Vad glad jag blir, Betyder mycket!!
Många Kramar!! ❤️❤️❤️
Victoriaaa Forsberggg ♥

Mikael

Bra skrivet Victoria! Jag vet hur det själv känns för jag har själv varit där, jag vann striden och kom över allt det där och jag vet att du också kan göra det! Sluta aldrig tro på dig själv och kom ihåg att du är en grym tjej! ☺

Svar: Tack så mycket !! 😊☺️
Victoriaaa Forsberggg ♥

Mamma A

Lill tjej.
Jag skrev till dig i höstas och lite på våren om min dotter E. Hon läser fortfarande ofta på din blogg (och jag med).
Vill bara säga att under sommaren fick jag en jobbig diagnos, hudcancer, men har klarat mig fint via två operationer. Det fick mig att fundera en del. Inte som alla säger att man helt plötsligt ser livet och ska ta vara på det men jag kunde på nåt sätt se att jag själv är ansvarig för mitt liv och mitt välmående. Vare sig det är fysiskt eller mentalt. Jag jobbar hårt med att hålla huvudet högt och ta dagen som den kommer, man vet ju trots allt inte hur morgondagen komme att se ut. Aldrig nånsin. Så det som du så klokt skrev i din blogg, nu ska jag bestämma över mitt liv och hur jag mår, det är så rätt. Det är bara du och ingen annan som kan göra det. Du ansvarar för din egen lycka och du kommer att lyckas med den inställningen 💜💗
Ta hand om dig tjejen och jag gillar att läsa din blogg. Skriv mer!!
Kram A

Svar: Vad fint skrivet! Blev verkligen rörd! Tack så mycket!! 💖💗💖 Hälsa till E, många kramar från mig! 💜💗💜
Victoriaaa Forsberggg ♥

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress